fredag 14. august 2009

Sitteunderlag i skogens farger!


Sitteunderlaget som jeg skal gi til pappa i farsdags-gave er ferdig=)
Er en smule tidlig ute men...he he he... Da er den hvertfall ferdig=)

Den er strikka med pinne nr 7, garnet ble da Rosendahl som er kjøpt på nille. Brukte 5nøster, jeg strikka med dobbel tråd og litt slurvete, men den skulle uansett toves så da gikk det bra.

Jeg la opp 80 masker og strikka 56 riller, felte 20 masker på midten og strikka 6 riller over. Pakka den inn i et stort håndkle og vaska den på 60grader med omo flytende (for det gjør den stivere, har jeg hørt).
Når den kom ut av maskin, så hadde den krympa myyye..he he.. så jeg måtte strekke og dra i den mye for at den skulle passe en allminnelig voksen bakdel.

Så neste gang blir det 40 grader tenker jeg=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar